Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu uzależnione jest od systemów informatycznych. Rozproszona i wielowarstwowa infrastruktura, kwestie łączności, wreszcie czynnik ludzki – to tylko niektóre z elementów, które w przypadku awarii mogą przyczynić się do sparaliżowania działania całego systemu informatycznego. Jak zapewnić zachowanie ciągłości biznesowej organizacji, ograniczając jednocześnie koszty inwestycji w nadmiarowe środowisko IT?
Odpowiedzią są usługi Disaster Recovery (DR) – rozwiązania, które zapewniają szybkie przywrócenie danych na wypadek awarii. W Infomex jesteśmy gotowi do przejęcia funkcji środowiska produkcyjnego oraz zapasowego klienta – usługi DR dostarczamy z poziomu dwóch centrów danych zlokalizowanych na terenie Polski (Żywiec, Katowice) gwarantując naszym klientom zgodność z GIODO oraz RODO. Oba ośrodki objęte są certyfikatem ISO 27001 oraz spełniają wymogi normy ANS TIA-942 w klasie TIER 3 i połączone są za pomocą redundantnych łącz światłowodowych.
Jak działamy?
- Każdorazowo dopasowujemy architekturę rozwiązania Disaster Recovery do potrzeb oraz oczekiwań klienta, wykorzystywanych przez niego aplikacji i systemów
- Integrujemy środowiska IT klientów z infrastrukturą centrum zapasowego Data Center Infomex, jak również przejmujemy rolę CPD i ZCPD
- Wykonujemy replikację na poziomie wirtualnych maszyn, wirtualizacji, baz danych czy aplikacji
- Budujemy rozwiązania w oparciu o platformę Virtual Data Center, jak również przy użyciu dowolnych, wskazanych przez klienta rozwiązań sprzętowych i programowych
- Wykonujemy cykliczne kopie bezpieczeństwa, jak również wdrażamy zaawansowane rozwiązania gwarantujące replikację w trybie online.
Korzyści dla klienta:
Zachowanie Ciągłości Działania (BCP). Dzięki równoległej pracy produkcyjnej na zasobach dostępnych w dwóch data center, w oparciu o platformę, w której wszystkie węzły obliczeniowe i storage mają konfigurację wysokiej dostępności (High Availability), zyskujemy pełną odporność na pojedynczy punkt awarii i bardzo wysoką, gwarantowaną umową dostępność.
Optymalizacja kosztów wdrożenia oraz utrzymania rozwiązania. Projektując architekturę rozwiązania, dobieramy technologie, które pozwalają na obniżenie kosztów korzystania z usługi. Umożliwiamy rozliczanie w modelu „pay-as-you-go”, gdzie klient płaci wyłącznie za wykorzystane zasoby.
Natychmiastowe uruchomienie. Maksymalny czas odtworzenia (Recovery Time Objective, RTO) oraz punkt odtworzenia (Recovery Point Objective, RPO) gwarantujemy umową, umożliwiamy zestawienia usługi z tzw. „Zero Downtime” (świadczenie usługi w trybie Active-Active).
Bezpieczny przesył danych. Synchronizacja danych realizowana jest za pomocą bezpiecznego kanału transmisji – dedykowanych łącz światłowodowych lub kanału VPN.
Najlepsze praktyki. Świadczone usługi opieramy o automatyczne systemy powiadamiania o incydencie, niezależny monitoring infrastruktury oraz system zgłoszeń działający w trybie 24/7/365, realizujemy okresowe testy przełączenia.